Lammin Kotiseutulehti myyntipisteisiin maanantaina 4.12.2023

1.12.2023

Teräskukkien vuosi Lammilla on kansissa – Lammin Kotiseutulehti tulee myyntipisteisiin pian

Vuosi 2023 tullaan muistamaan Lammilla ainakin yhdestä asiasta. Tänä vuonna Lammin kirkonkylä sai uuden maamerkin, taideteoksen keskeiselle paikalle. Pellavahimmeli pystytettiin liikenneympyrään, jonka kautta valtaosa Lammin liikenteestä kulkee. Itseoikeutetusti kulttuuriyhdistyksen, lammilaisten yhteisöjen ja yritysten yhteinen voimainponnistus koristaa nyt Lammin Kotiseutulehden kantta graafikko Maarit Vuoritien kuvaamana.

Lammin Kotiseutulehti kertoo tapansa mukaan paljon muustakin kuin Pellavahimmelistä. Sisältö painottuu tänä vuonna erityisesti kuluneeseen vuoteen ja hiukan kurkistetaan jo tulevaankin. Menneestä on nostettu esiin runoilija, joka viihtyi Lammilla sisarensa luona Kuurikan kylällä, sotaharjoitus Kataloisten kylällä ja Lammilla syntynyt arkkitehti, jonka kuuluisimmat tuotokset nousevat aina säännöllisen epäsäännöllisesti esiin sosiaalisessa mediassa erikoisuutensa vuoksi. Kotiseutulehti juhlii tasavuosia: Untulan tanssilava ja Lammin Biologinen asema täyttivät 70 vuotta ja Athos-Säätiön Panagia 10. Tulevaan kurkistetaan tutustumalla vielä rakenteilla olevaan Lammin seurakunnan uuteen seurakuntataloon. Tavoistamme poiketen esittelemme jo nyt ensi vuonna 50 vuotta täyttävän Lammin Tennisseuran.

Lammin Kotiseutulehti tulee myyntipaikkoihin maanantaina 4.12.20223, mutta jo sitä ennenkin lehti on mahdollista hankkia itselle tai lahjaksi ja samalla tukea Partiolippukunta Lammin Evonkävijöiden toimintaa. Pienet ja vähän vanhemmat partiolaiset aloittavat myynnin jo viikonloppuna Lammin kaupoissa. He myyvät lehteä myös itsenäisyyspäivän jälkeisenä viikonloppuna. Myyntipaikat ovat 4.12. alkaen Lammin kirjasto-palvelupiste, Lammin S-market, Kukkakulma Lammilla ja Kukkakimara Tuulosen kauppakeskuksessa. Lehden voi myös tilata nettisivujemme kautta osoitteessa lamminlykky.fi.

Lehdessä on 74 sivua ja kannet, ja painos on 700 kappaletta. Lehden hinta on 12 euroa. Painopaikka on Wasa Graphics. Myyntipaikat tulevat olemaan Kukkakulma ja Lammin Osuuskauppa sekä Kukkukimara Tuulosessa sekä lamminlykky.fi.