Lammin Kotiseutulehden toimituskunta ahkeroi taas

16.9.2023

Lammilla on jälleen tapahtunut ja tapahtuu. Kuluvan vuoden ja viime syksyn tärkeät tapahtumat ja ilmiöt, mielenkiintoiset ihmiset ja tarinat paketoi jälleen yhdeksi lukupaketiksi Lammin Kotiseutulehti. Lukupaketiksi, joka talletetaan kirjahyllyyn, ja johon palataan vuosien kuluessa yhä uudelleen ja uudelleen.

Kotiseutulehti on aikakronikka, joka tarjoaa paitsi aikamatkoja historiaan myös tallentaa nykyaikaa. Ilmoitusasiakkaamme ovat tärkeitä tukijoitamme, joiden ilmoitukset heijastelevat nykyaikaa ja kertovat omaa viestiään Lammin elinkeinoelämästä, harrastusmahdollisuuksista - elämästä Lammilla ylipäätään. Kotiseutulehden sponsorien sivuilta näkee, miten monet palvelut ovat vuosien saatossa muuttaneet muotoaan. Siksi nämä sivut toteutetaan mainosten muodossa.

Lykky ry:n jäsenet saavat lehden jäsenetuna postilaatikoihinsa, sillä jäsenmaksu sisältyy jäsenmaksuun. Mikäli jäsenmaksuista ja Lammin Kotiseutulehden tekemisestä jotain yli jää, se käytetään lammilaisen kulttuurielämän rikastuttamiseen. Tänä vuonna Lykky on esimerkiksi järjestänyt kolme taidenäyttelyä Lammilla, tuonut Säilättärien musiikkipitoisen sirkus-teatteriesityksen Untulan tanssilavalle ja historialuennon kirjastolle aiheena Lammin metsäopisto. Luennoitsijana Hämeen ammattikorkeakoulun koulutuspäällikkö Antti Sipilä.

Ilmoitusasiakkaillemme olemme lähettäneet sähköpostin, jossa tarjoamme mahdollisuutta tulla mukaan tallentamaan kulttuuriyhdistyksen kanssa kotiseudun ajankuvaa. Pöytälaatikkokirjoittelijoita kehotamme laatimaan sähköpostia lehden toimituskunnalle osoitteeseen lammin.kotiseutulehti @ gmail.com, ja lähettämään kotiseutuaiheiset kirjoituksensa toimituskunnan tietoon.

Lehti pyritään saamaan valmiiksi parahiksi joulumyyntiin. Ilmoitamme myyntipaikat ja ilmestymispäivän myöhemmin.

Kuvataiteilija Suvi Tuulia Forssénin veistos Aika antaa suukon. Puusta veistetty naisen pää, jolla on aidot, pitkät hiukset yhdellä letillä.
Kuvataiteilija Suvi Tuulia Forssénin taidenäyttely Irtomieli on kolmas Lykky ry:n järjestämä taidenäyttely Lammilla tänä vuonna. Kuvassa teos Aika antaa suukon. Kuva: Susanna Mattila
Säilättäret -teatteriryhmä nostalgisissa asuissa suomalaismaisemassa.
Sirkus-musiikki-teatteriryhmä Säilättäret esiintyi Untulassa Lammi-viikon alkajaisiksi 21.8.2023. Nostalginen esitys toi muistoja monen lammilaisen mieleen. Kuva: Säilättäret
Miehen hahmo kävelee katua poispäin, Juha Karhulan ruskean eri sävyjä toistava öljyvärimaalaus.
Juha Karhulan teoksia oli esillä taiteilijan sisaren, Tiina Rekolan kokoelmasta helmikuun taidenäyttelyssä Lammin kirjastolla. Kuva: Susanna Mattila