Tapahtumat

Logokilpailua ei ole peruttu koronaviruksen aiheuttaman poikkeuksellisen tilanteen vuoksi. Suunnittelukilpailu päättyy 15.4.2020.
Lucia-neidot ovat Hakkalan koulun yhdeksännen luokan oppilaita. Kuva: Susanna Mattila
Lykky ry:n jouluvalot ilahduttavat ohikulkijoita Peltolehdossa joka ilta aina jouluun asti. Kuva: Susanna Mattila
Lucia-kulkue kulkee Lamminraittia pitkin Kukkakulmaan. Peltolehdossa syttyvät Lykky ry:n jouluvalot, kun kulkue ohittaa talon. Luciat laulavat Kukkakulmassa.

Logokilpailu päättyy 15.4.2020

Lykky ry:n kilpailu Lammin ystävänpäivän tapahtumien logosta ja graafisesta ilmeestä on käynnissä.

SUUNNITTELUKILPAILU: Suunnittele Lammin ystävänpäivän tapahtumille yhteinen logo ja graafinen ilme! Lykky ry kokoaa kattavan edustuksen lammilaisista eri tahoista raatiin, joka valitsee voittajan. Kilpailun voittanut logo ja ilme toimivat jatkossa Lammin ystävänpäivän tunnuksena. Suunnittelulle on aikaa huhtikuun 15. saakka. Kilpailusuunnitelmat tulee palauttaa osoitteeseen lamminlykky@gmail.com 15.4. mennessä. Kilpailu on avoin kaikille ikään ja ammattiin katsomatta.

Lammin ystävänpäivän logo ja graafinen ilme -suunnittelukilpailun säännöt:

1. Kilpailu on avoin kaikille, jotka hyväksyvät kilpailun säännöt

2. Kilpailuun osallistuminen on vastikkeetonta.

3. Kilpailuaika päättyy 15.4.2020

4. Kilpailun tarkoituksena on suunnitella logo ja logoon perustuva graafinen ilme, joita voidaan käyttää jatkossa Lammin ystävänpäivä -tapahtuman yhteydessä. Logon ja graafisen ilmeen toteutustapa on vapaa.

5. Kilpailun voittajan valitsee jury. Juryn ei tarvitse perustella päätöstään. Jurylla on oikeus olla valitsematta mitään ehdotusta. Juryn kokoonpano ilmoitetaan myöhemmin.

6. Kilpailun voittaja luovuttaa logon kaikki oikeudet Lammin ystävänpäivä- tapahtuman käyttöön, ilman erillisiä tekijänoikeuskorvauksia. Voittaja palkitaan stipendillä, jury voi halutessaan jakaa muille osallistujille stipendejä.

7. Viralliset säännöt koskevat kaikkia osallistujia

Osallistumalla tähän kilpailuun osallistujat sitoutuvat noudattamaan näitä kilpailun sääntöjä. Osallistumalla osanottajat myöntävät, että voittaessaan kilpailun järjestäjällä on oikeus julkaista heidän nimensä ilman erillistä suostumusta tai korvausta.

8. Yhteystiedot: kilpailun osallistujien yhteystiedot jäävät Lykky ry:n käyttöön siinä tarkoituksessa, että voittajaan voidaan ottaa yhteyttä. Yhteystietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Niitä ei käytetä markkinointitarkoituksiin eikä luovuteta kolmansille osapuolille.

Lucian päivän kulkue 13.12.2019 n. klo 10

Hakkalan koulun ruotsinopettajien harjoittama Lucia-kulkue valaisee Lamminraittia Lucian päivänä 13.12.2019 noin klo 10.

Lucian päivän vietto on alunperin katolinen tapa viettää pyhän Lucian päivää. Perinteeseen kuuluu Lucia-neito, joka valkoisissa vaatteissaan, punaisessa vyössään, kynttiläkruunu päässään ja kynttilä kädessään tuo valoa talven pimeyteen. Lucia onkin suomennettuna Valotar. Keskiajalla käytössä olleen juliaanisen kalenterin mukaan Lucian päivä osui sattuvasti talvipäivänseisaukseen, vuoden lyhimpään päivään.

Suomessa Lucian päivän viettäminen on juurtunut erityisesti ruotsinkielisen väestön joulunaikaan. Lammillakin on äidinkielenään ruotsia puhuvaa väestöä, mutta Lucian päivää on vietetty Lammilla perinteisesti Hakkalan koululla ruotsinkielen opettajien järjestämällä Lucian päivän tapahtumalla. Nyt Luciat ulottavat kierroksensa Lammin raitillekin.

Lucia-kulkue lähtee Hakkalasta noin klo 10 ja kulkee Peltolehdon ohi. Samalla syttyvät Lykky ry:n jouluvalot Peltolehdon ikkunoihin. Kulkueen määränpää on Kukkakulma, jossa Luciat esiintyvät. Kukkakulmassa on myös glögitarjoilu ja tarjouksia.

Tapahtuman järjestävät:

Lykky ry, Kukkakulma ja Hakkalan koulun ruotsinkielen opettajat ja oppilaat

Lammin Kotiseutulehden julkistustilaisuus pe 29.11.2019 klo 18

Partiolaiset tarjoilevat glögiä Lammin Kopin edessä klo 18 alkaen.

Klo 18.15 Lukion musikaaliryhmäläiset esiintyvät.

Vuoden lammilainen 2019 julkistaminen.

Lammin Kotiseutulehti 2019, esittely ja myynti alkaa.

LyKKY ry:n tapahtumia kesällä 2019

ARS Peltolehto – Lammin taidekesä 2019 1.6.-20.6.2019 ti-la klo 11-15, ti 18.6. klo 13-18, ke 19.6. klo 13-17, to 20.6. klo 13-20. Keskiviikkona 19.6. klo 17-18.55 Peltolehdossa yksityistilaisuus!

Torstaina 6.6.2019 Ajan patina -hankkeen Lainanpäivänä lainastoon – kansankirjastomuistojen taltiointihetki Peltolehdossa klo 12-14.

Lauantaina 8.6. 2019 Avoimet kylät – Lammin kylien yhteisesittäytyminen Peltolehdossa

Lauantaina 15.6. Pellavamarkkinapäivä: ARS Peltolehto avoinna. Klo 12 Lammin kunnantalossa avoimet ovet, entisiä työntekijöitä paikalla kertomassa muistojaan talosta.

Lammi-viikko 18.8.-25.8.2019

Sunnuntaina 18.8.2019 Ukulele-kurssi yhteistyössä Asikkalan seudun musiikkiopiston kanssa Peltolehdossa.

Maanantai 19.8.: klo 17 Toukkaset – vauvateatteria Lammin kirjastolla. Klo 17 Lammi-viikon avajaistilaisuus Peltolehdossa. Klo 18 Lammin juutalaiset –luento Peltolehdossa.

Torstai 22.8. Klo 16-18 Pickle-ball -lajiesittelyä Konnarin liikuntasalissa.

Perjantai 23.8. Iltatori Lammin-Säästökarien edessä. Klo 21.30 Lammin kunnantalon juhlavalaisu.

Lauantai 24.8. Klo 11.00 Vanhaa Lammia -kävelyretki. Klo 12 alkaen Lammi ennen vanhaan -ryhmän vapaamuotoinen tapaaminen Peltolehdossa. Klo 12-16 Pop up –kahvila avoinna Peltolehdossa. Klo 14.00 Juha Riihirannan esitelmä Lammin asutuskehityksestä Peltolehdossa.

Sunnuntai 25.8. Klo 12-16 Ukulele-kurssi jatkuu Peltolehdossa. Klo 16 Lammi-viikon tekijöiden kiitoskahvit Peltolehdossa. Ukulele-kurssilaiset esiintyvät.

Maaliskuu 2020

Viikko 14